Matematika fanidan diagnostika test (3-variant) » BELLASHUV.UZ

Matematika fanidan diagnostika test (3-variant)





1. Fanlarni oʻqitishda AKT usul va vositalaridan qanday maqsadlarda foydalanasiz?

  1. xalqaro standarlarga moslashtirish

  2. taʼlim sifatini oshirish

  3. zamon talablariga moslashtirish

  4. novator sifatida namoyon boʻlish

2. Quyidagi javoblarning qaysi birida ta’lim samaradorligini oshirishga xizmat qiluvchi vositalar keltirilgan?

  1. tarqatma materiallar va ko‘rgazmali qurollar

  2. darslik, qo‘llanma va qo‘shimcha adabiyotlar

  3. internet va kompyuter texnologiyalari

  4. mustaqil ishlash uchun qo‘shimcha topshiriqlar

3. Oʻquvchilar partalari oʻqituvchi stoliga, sinf doskasiga qaratilib uch qator shaklida joylashtirilgan. Joylashuvning bunday shakli anʼnaviy deb ataladi. Bunday shakldagi joylashuv dars oʻtishning qanday usullari uchun samarali hisoblanadi?

  1. darsda proyektor, taqdimotlar va sinf doskasidan koʻproq foydalanishda, koʻp sonli oʻquvchilarga nazariy bilimlar berishda samarali

  2. munozara va muhokama oʻtkazishda hamda har bir oʻquvchini kuzatishda, ularning oʻzaro hamkorligini tashkil etishda samarali

  3. har bir oʻquvchi bilan savol javoblar oʻtkazishda, ularning darsdagi faolligini oshirishda va ijtimoiylashuvida samarali

  4. oʻquvchilar bilan individual ishlashda, ularning shaxsiy sifatlari va kompetensiyalarini shakllantirishda samarali

4. Oʻqituvchi agressiv xulqli oʻquvchiga nisbatan qanday pedagogik va psixologik yondashuvlarni qo‘llashi kerak?

  1. xulqni tuzatuvchi pedagogik-psixologik amaliyotni qo‘llash

  2. o‘quvchini tinchlantirishda dori vositalaridan foydalanish

  3. bola tarbiyasi uchun ota-onalarga mas’uliyatni yuklash

  4. huquqni muhofaza qilish organlariga murojaat qilish

5. Oʻqituvchining quyidagi topshiriqlari oʻquvchining qanday fikrlash koʻnikmalarini rivojlantirishga qaratilgan: “Maʼlumotning ichidan siz uchun muhim hamda ahamiyatsiz boʻlgan qismlarini aniqlang”; “Isbotlangan va isbot talab qiluvchi qismlarni belgilang”?

  1. ijobiy fikrlashni

  2. ratsional fikrlashni

  3. tanqidiy fikrlashni

  4. kognitiv fikrlashni

6. Quyidagi taʼriflarning qaysi biri Oʻzbekiston Respublikasi “Taʼlim toʻgʻrisida”gi Qonunida (34-modda) berilgan davlat taʼlim standartlariga taaluqli hisoblanadi?

  1. Taʼlim sifatini aniqlash boʻyicha davlat nazoratining asosiy shakli.

  2. Taʼlim oluvchilarga chuqur nazariy bilim, malakalar va amaliy koʻnikmalar berishga qaratilgan tartib va qoidalar.

  3. Taʼlim oluvchilarning har tomonlama yetuk shaxs boʻlib yetishishlari uchun belgilangan talablar.

  4. Davlat tomonidan taʼlimning mazmuni va sifatiga nisbatan belgilanadigan talablar majmui.

7. Dars rejasini tuzishda asosiy e’tiborni nimalarga qaratishi lozim?

  1. vaqt me’yorlari va o‘quvchilarning tayyorgarlik darajasiga

  2. AKT usul va vositalaridan doimiy foydalanishga

  3. darslikda berilgan nazariy hamda amaliy topshiriqlarga

  4. o‘quvchilar o‘rtasida gender tenglikni ta’minlashga

8. Bir o‘quvchini boshqasidan ajratib turadigan individual psixologik xususiyati nimadan iborat?

  1. hushmuomalalik

  2. qobiliyat

  3. bag‘rikenglik

  4. to‘g‘riso‘zlik

9. Matematika o‘qituvchisi o‘quvchilar bo‘ladigan munosabatlarda qanday sifatlari bilan ajralib turadi?

  1. amaliy va emotsional aloqalarning muvozanatligi bilan

  2. xozirjavoblik, keng fikrlashi bilan

  3. qat’iy ishchanligi bilan

  4. ijodiyligi bilan

10. Shaxsni rivojlanishiga ta’sir qiladigan asosiy omilni ko‘rsating?

  1. irsiyat

  2. tarbiya

  3. faoliyat

  4. muhit

11.  ABCD toʻgʻri toʻrtburchakka chizilgan chorak va yarim aylana K nuqtada urinadi. |AB|=8 boʻlsa, boʻyalgan soha yuzini toping.  

  1.  

  2.    

  3.  

12. Guruhda oʻquvchilar xonadagi partalarga 2 tadan joylashtirilsa, 6 ta oʻquvchiga parta yetmaydi. Agar 3 tadan joylansa, 2 ta parta boʻsh qolib ketadi. Xonada nechta parta bor?

  1. 30

  2. 18

  3. 12

  4. 16

13.  Rasmda ABCD kvadrat. CF E nuqtada yarim aylanaga urinadi. AF=1 va FD=3 boʻlsa, boʻyalgan soha yuzini toping.  

  1. 164π  

  2. 5π  

  3. 4π  

  4. 2+π  

14. Markaziy burchagi boʻlgan doiraviy sektorga aylana ichki chizilgan. Agar sektor radiusi 9 boʻlsa, aylana radiusini toping.  

  1. 3  

  2.  

  3.  

  4. 4,5  

15. vektor bilan Ox ning musbat yoʻnalishi hosil qilgan burchak tangensi 2 ga teng boʻlsa, n ni toping.  

  1. 1  

  2. 0,5  

  3. 4  

  4. 3  

16. Aylana diametri 15 ga teng, shu aylanaga uzunligi 9 ga teng vatar chizilgan shu vatar tortib turgan kichik yoyga tiralgan ichki burchakni toping.  

  1.  

  2.  

  3.  

17.  5 va 12 sm radiusga ega boʻlgan ikkita aylana yonma-yon qoʻyilgan. Bu ikkita aylanaga urinma shaklida d nur oʻtgan. EAB burchak θ ga teng boʻlsa, sinθ ning qiymatini toping.  

  1.  

  2.  

  3.    

18. ABCD toʻgʻri burchakli trapetsiyaning A va B burchaklari toʻgʻri. D oʻtkir burchagi 60o. AB=BC. Agar trapetsiyaning perimetri ga teng boʻlsa, bu trapetsiya yuzini toping.  

  1.  

  2.    

  3.  

19. Oltiburchakka ichki chizilgan aylana radiusi r ga teng boʻlsa, shu oltiburchakka tashqi chizilgan aylana radiusini toping.  

  1.  

  2.  

  3.  

  4.  

20.  Rasmda ABCD kvadrat. CF E nuqtada yarim aylanaga urinadi. AF=2 va FD=6 boʻlsa, boʻyalgan soha yuzini toping.  

  1. 6416π  

  2. 204π  

  3. 164π  

  4. 8+4π  

21. Toʻgʻri parellelepiped asosining tomonlari a va b ga teng boʻlib, ular oʻzaro 450 li burchakni tashkil qilishadi. Agar parellelepipedning yon sirti S ga teng boʻlsa, uning hajmini toping.  

  1.  

  2.  

  3.  

  4.  

22. Agar A(m, nm) nuqta II chorakda joylashgan boʻlsa, B(m+n, m) nuqta qaysi chorakda joylashgan.  

  1. I chorakda  

  2. II chorakda  

  3. III chorakda  

  4. IV chorakda  

23.  Tekislikka tushirilgan ogʻma oʻzining proyeksiyasidan 32 sm uzun. Agar shu ogʻma tushirilgan nuqtadan tekislikkacha boʻlgan masofa 40 sm boʻlsa, proyeksiyaning uzunligini toping.  

  1. 7  

  2.   23  

  3.   9  

  4. 30  

24. a toq son boʻlsa, quyidagilardan qaysi biri juft?

  1. a5+2a3+2

  2. a6+8a2+2

  3. a4+2a2+2

  4. a7+3a3+2

25.  Oʻlchamlari 12x17x28 boʻlgan toʻgʻri burchakli toʻgʻri parallelepiped shaklidagi idish ichiga, qirrasi 2 ga teng boʻlgan kub shaklidagi idishdan eng koʻpi bilan nechtasini joylashtirish mumkin?  

  1. 650  

  2.   672  

  3. 714  

  4. 720  

26.  Toʻgʻri burchakli toʻgʻri parallelipipedning qirralari uzunligi a, b va c ga teng. munosabat oʻrinli, va parallelepiped hajmi 36x ga teng. Bu parallelepiped toʻla sirtini toping.  

  1. 54  

  2.   48  

  3. 27  

  4. 96  

27. Oilada 5 ta farzand bor. Eng katta farzanddan boshqa har bir farzand oʻzidan oldin tugʻilgan farzanddan 2 yoshga kichik. Eng katta farzand yoshi eng kichik farzand yoshidan 5 barobar katta.6 yildan keyin eng kata farzand eng kichik farzanddan necha marta katta boʻladi?

  1. 4

  2. 2

  3. 3,5

  4. 2,5

28.  Sharning eng katta kesimi yuzasi S ga teng doira boʻlsa, uning hajmini toping.  

  1.  

  2.    

  3.  


29. ni hisoblang.  

  1.  

  2.  

  3.  

  4. 3  

30. 1024000 sm2 necha m2 ga teng?

  1. 1024

  2. 10,24

  3. 102,4

  4. 1,024

31. Raqamlari yigʻindisi 26 ga teng boʻlgan barcha 3 xonli sonlar yigʻindisini toping.

  1. 2886

  2. 1987

  3. 1888

  4. 2994

32.  Dengiz qayigʻining tezligi 28 km/h. Qayiq oqimga qarshi 72 km, oqim bilan 152 km masofani bir xil vaqtda bosib oʻtadi. Dengiz oqimi tezligi necha km/h?  

  1. 14  

  2. 10  

  3. 4  

  4. 8  

33. Mahmud supermarketga velosipedda borib, piyoda qaytib kelsa, 6,5 soat vaqt ketadi. Piyoda borib piyoda qaytsa 8 soat vaqt ketadi. Agar u velosipedda borib, velosipedda qaytsa necha soat vaqt ketadi?

  1. 5,5

  2. 4,5

  3. 6

  4. 5

34. Notoʻgʻri mulohazani toping.

  1. Oʻzaro tub sonlarning boʻluvchilari soni bitta.

  2. 2 va 3 ga qoldiqsiz boʻlingan sonlar 6 ga boʻlinadi.

  3. Tub sonlarning doimo 2 ta boʻluvchisi mavjud.

  4. 8 va 10 ga boʻlingan sonlar 80 ga ham boʻlinadi.

35. Yigʻindini hisoblang. 13+24+35++2022

  1. 3320

  2. 2700

  3. 3290

  4. 2040

36. a, b va c musbat butun sonlar. ab=12 va b+c=7 boʻlsa, a+c ning qabul qilishi mumkin boʻlgan eng katta qiymatini toping.

  1. 6

  2. 3

  3. 18

  4. 19

37. 2∙5+5∙6+8∙7+11∙8+.+32∙15 yigʻindining har bir hadining 2-koʻpaytuvchisini 2 tadan kamaytirsak, yigʻindi qanchaga kamayadi.

  1. 182

  2. 374

  3. 426

  4. 342

38. toʻgʻri chiziqning toʻgʻri chiziqqa nisbatan simmetrigini toping.  

  1.  

  2.    

  3.  

  4.  

39. tenglama ildizlarining yigʻindisini toping.

  1. ildizga ega emas  

  2. 12  

  3. 48  

  4. 3  

40. boʻlsa, ning 23- tartibli hosilasini toping.  

  1. 23!  

  2.   0  

  3. 23!x  

  4. 24!x  

41. boʻlsa, ni hisoblang.  

  1. -1  

  2. 1  

  3. 0  

  4.  

42. boʻlsa, tenglamaning nechta butun yechimi bor?  

  1. 4  

  2. 3  

  3. 2  

  4. 1  

43.  Tenglama nechta ildizga ega?  

  1. 0  

  2.   1  

  3. 2  

  4. 4  

44. tenglamaning yechimlari va boʻlib, boʻlsa,ni toping.  

  1.  

  2.  

  3.  

45. log4(2x+48)=x1 tenglamaning ildizlari yigʻindisini toping.  

  1. 6+log23  

  2.   2+log23  

  3. 4  

  4.   6  

46.  cos22x=sin2x tenglama [0; 2π] oraliqda nechta ildizga ega?  

  1. 3  

  2. 8  

  3. 10  

  4. 6  

47.  a=log25 boʻlsa, log210+log510+log410 ni a orqali ifodalang.  

  1.  

  2.  

  3.  

48. tengsizlikni yeching.

  1.  

  2.    

  3.  

  4.  

49.  Agar boʻlsa, ni t orqali ifodalang.  

  1. 3+t  

  2.   2+t  

  3. 2t  

  4. 3t  

50.  va boʻlsa, xy ni toping.  

  1.  

  2.  

  3.  

  4.  




0
Добавлено: 11-12-2023, 22:11
0
1 071
---
Yuqoriga